Büyükelçiliğimiz Çalışma ve Sosyal Güvenlik Müşavirliğine geçici olarak görevlendirme yapılmıştır.
Büyükelçiliğimiz Çalışma ve Sosyal Güvenlik Müşavirliğine geçici olarak görevlendirme yapılmıştır. Çalışma ve sosyal güvenlik alanlarına ilişkin her türlü soru ve sorunlarınız için 9 Haziran - 4 Aralık 2025 tarihleri arasında ulaşılabilecek kurumsal iletişim bilgileri aşağıda belirtilmiştir:
E-posta: stokholm@csgb.gov.tr
Adres: Turkiska Ambassaden Dag Hammarskjölds väg 20 115 27 Stockholm
(Ziyaret Saati: Hafta içi her gün 09:30 – 12:00 arası)
Telefon: 08-4505103 (hafta içi 13:30 – 14:30 arası)
Ziyaretler randevu ile yapılmaktadır. Randevu almak için yukarıda belirtilen telefon numarasından 4 Aralık 2025 tarihine kadar Müşavirliğimize ulaşabilirsiniz.
Başvurular için aşağıdaki bilgiler önem arz etmektedir:
1-Yurtdışı Borçlanma İşlemleri
Türk vatandaşları ile doğumla Türk vatandaşı olup da çıkma izni almak suretiyle Türk vatandaşlığını kaybedenlerin, on sekiz yaşını doldurduktan sonra Türk vatandaşı olarak yurt dışında geçen ve belgelendirilen sigortalılık süreleri ve bu süreleri arasında veya sonunda her birinde bir yıla kadar olan işsizlik süreleri ile yurt dışında ev kadını olarak geçen süreleri sosyal güvenlikleri bakımından değerlendirilir.
Hizmet/ev kadınlığı belgesi düzenlenebilmesi için vatandaşlarımızın, T.C. Nüfus Cüzdanı veya Mavi Kart fotokopisi ile birlikte aşağıda belirtilen belgelerden durumlarına uygun olan en az birisiyle, taleplerini ve iletişim bilgilerini içeren dilekçe ekinde 4 Aralık 2025 tarihine kadar Müşavirliğimize şahsen ya da posta yoluyla başvurmaları gerekmektedir.
Başvuru için istenen belgeler:
1-Maluliyet aylığı alıyorsanız Försäkringskassan adlı kurumdan, çalışıyor veya yaşlılık aylığı alıyorsanız Pensionmyndigheten adlı kurumdan alınacak sigortalılık başlangıç ve bitiş tarihlerinin belirtildiği S/T 4 Formu ve iş yerinden alınacak çalışma başlangıç ve bitiş tarihlerini gösteren belge.
2-Ev Kadınlığı Belgesi için Skatteverkett kurumundan alınacak ve İsveç’e ilk geliş tarihinden itibaren tüm ikamet sürelerini gösteren ikamet belgesi (Personbevis).
Müşavirlikçe hazırlanan hizmet/ev kadınlığı belgesi e-Devlet sisteminde yer alacak olup başvuru sahibine ayrıca belge verilmeyecektir.
Düzenlenen belgeye istinaden borçlanma başvurusu aşağıdaki şekilde yapılabilmektedir:
(bu durumda başkaca bir işleme gerek bulunmamaktadır),
- Posta yoluyla veya şahsen başvuru yapmak isteyenler ise bu bağlantıdaki adresten(http://eski.sgk.gov.tr/wps/portal/sgk/tr/emekli/form_ve_dilekceler/formlar) (65 Numaralı ek) ya da Stokholm Büyükelçiliği Çalışma ve Sosyal Güvenlik Müşavirliğinden temin edilecek “Yurtdışı Hizmet Borçlanma Talep Dilekçesi”ni doldurarak Müşavirliğimizce hazırlanacak hizmet/ev kadınlığı belgesi ile birlikte posta yoluyla (iadeli taahhütlü) olarak başvuru yapabilmektedir.
-Türkiye’de kayıtlı ikameti olanlar ikametinin olduğu ilin Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğüne,
- Türkiye’de kayıtlı ikameti olmayanlar ise nüfusa kayıtlı oldukları ilin Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğüne,
- Türkiye’de bulunduğu süre zarfında Emekli Sandığı kapsamında çalışmaları bulunan vatandaşlarımız “SGK Emeklilik Hizmetleri Genel Müdürlüğü / Yurtdışı Sözleşmeler ve Emeklilik Daire Başkanlığı, Mithatpaşa Caddesi No:7 Sıhhiye-Ankara” adresine
başvuru yapmalıdır.
Önemli Not: Lütfen posta ile göndermiş olduğunuz belgelerin birer fotokopisini ve posta gönderme makbuzunu saklayınız.
2.Genel Sağlık Sigortası (GSS) Borç İptali ve Tescil Sonlandırma İşlemleri:
İsveç’te bulunmasına rağmen resmi ikametgâhını aldırmayan vatandaşlarımız Türkiye'de sağlık hizmetlerinden yararlanmıyor olsalar da ikamet durumlarına bağlı olarak GSS prim borcu tahakkuku ile karşılaşabilmektedir. Söz konusu borçların silinebilmesi için öncelikle Büyükelçiliğe başvurarak ikamet kaydının tekrar İsveç’e aldırılması gerekmektedir. Daha sonra İsveç’te ikamet edilen süreyi gösteren Skatteverkett kurumundan alınacak ve İsveç’e ilk geliş tarihini gösteren ikamet belgesini (Personbevis) ve İsveç’te Försäkringskassan adlı kurumdan sağlık sigortası olduğuna dair belgeyi Müşavirliğimize ibraz etmeleri halinde düzenlenecek belge ile borçlarını sildirmek üzere Sosyal Güvenlik Kurumuna dilekçe ile başvurulabilmektedir.
Yurt dışında öğrenim görenler de öğrenim belgesi ve sağlık sigortası olduğuna dair belgeyi Müşavirliğimize ibraz etmeleri halinde düzenlenecek belge ile borçlarını sildirmek üzere Sosyal Güvenlik Kurumuna dilekçe ile başvurabilirler.
GSS borç durumu e-Devlet üzerinden (https://www.turkiye.gov.tr/sgk-gss-borc-dokumu) öğrenilebilmektedir.
Vatandaşlarımızın bilgisine sunulur.
T.C. Stokholm Büyükelçiliği
Pazartesi - Cuma
09:00 - 13:00 / 14:00 - 17:30
Konsolosluk Şubesi çalışma saatleri: 09.00-12.00 ve 13:30-16:00 Bütün işlemler için randevu alınması gerekmektedir. -Konsolosluk işlemleri için lütfen aşağıda belirtilen telefonla başvuru saatlerinde, +46 8 667 29 60 no'lu numaradan Konsolosluk Şubemizi arayınız. -Nöbetçi / acil durum telefon hattı sadece acil durumlar (tutuklanma, alıkonulma, hayati tehlike, ölüm/cenaze, pasaport kaybı vb) için kullanılmaktadır.
Tatil Günleri 2025
24.12.2024 | 26.12.2024 | Resmi Tatil |
1.01.2025 | 1.01.2025 | Resmi Tatil |
6.01.2025 | 6.01.2025 | Resmi Tatil |
18.04.2025 | 18.04.2025 | Resmi Tatil |
21.04.2025 | 21.04.2025 | Resmi Tatil |
1.05.2025 | 1.05.2025 | Resmi Tatil |
29.05.2025 | 29.05.2025 | Resmi Tatil |
6.06.2025 | 6.06.2025 | Resmi Tatil |
20.06.2025 | 20.06.2025 | Resmi Tatil |
29.10.2025 | 29.10.2025 | Resmi Tatil |
25.12.2025 | 26.12.2025 | Resmi Tatil |
+ 90 312 292 29 29